- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 11
Na przełomie maja i czerwca 2025 roku nauczycielka informatyki uczestniczyła w 10-cio dniowym kursie z języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym „Intermediate English” zorganizowanym przez szkołę Idevelop Training na Teneryfie. Udział w szkoleniu odbył sie w ramach realizacji przedsięwzięcia „Razem dla lepszego jutra”, realizowanego w ramach projektu "Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
Udział w kursie wzmocnił kompetencje językowe nauczycielki, aktywizował do tego by używać słownictwa i gramatyki w sytuacjach praktycznych, dodatkowo objął szeroki zakres możliwości wykorzystania technologii w klasie. Uczestnicy kursu zostali zapoznani ze strukturami językowymi przydatnymi do wykorzystania w rzeczywistych, praktycznych sytuacjach, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jak i kiedy ich używać w środowisku nauczania. Podczas kursu zostały zaprezentowane różne metody i style nauczania, które można zastosować w swoich praktykach. Jednocześnie kurs skupiał się na rozszerzeniu możliwości nauczyciela dzięki zasobom i materiałom dostępnym online oraz na wykorzystaniu platform technologicznych w klasie, co jest istotne i aktualne dla współczesnego nauczyciela. Rozwinął kompetencje w zakresie nowoczesnych rozwiązań, np. checklist, wystaw, prezentacji, umiejętności wykonawczych lub prezentacji i przeprowadzania eksperymentów itp. Ukierunkowany był również na to, by móc przekazywać zdobytą wiedzę swoim uczniom i klasom.
Pobyt na Teneryfie był również okazją do obcowania ze zróżnicowaną przyrodę wyspy. Od wulkanicznego krajobrazu pośrodku wyspy z górującym wulkanem Teide, przez bujną roślinność północy z baśnowymi lasami gór Anaga, aż po malownicze klify Los Gigantes oraz urokliwe plaże na wybrzeżu południowym, mieniące sie jasnym, złotym piaskiem pochodzącym z Sahary lub powulkaniczne - niemal czarne, z czarnym piaskiem oraz z czarnymi kamieniami.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 15
W środę, 25 czerwca 2025 roku, chętni nauczycieli mieli okazję uczestniczyć w zajęciach otwartych prowadzonych przez jedną z nauczycielek języka angielskiego. Tematem zajęć dla uczniów klas starszych był „Spokój w słoiku i błękitne niebo w głowie – czyli pierwsze spotkanie z uważnością”. Przebieg zajęć był oparty na wykorzystaniu dobrych praktyk, technik oraz metod poznanych przez nauczycielkę w czasie udziału w zagranicznym kursie „Mindfulness for Teachers – a Hands-on Approach”, w ramach realizacji przedsięwzięcia „Razem dla lepszego jutra”, realizowanego w ramach projektu "Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
Przy okazji podsumowania roku szkolnego, uczniowie zostali wprowadzeni w zagadnienia techniki mindfulness, czyli wykorzystania zasady uważności, świadomego przeżywania teraźniejszości oraz refleksji nad własnymi wartościami, pomocnymi w regulacji emocji, obniżaniu poziomu stresu, koncentracji i relaksacji, przy okazji rozwijających wyobraźnię. Wspólnie wykonany „słoik emocji”, pozwolił zobrazować i zrozumieć, co się dzieje w głowie, kiedy towarzyszy nam natłok myśli, problemów i presja czasu, i w jaki stan przechodzi nasz umysł i działanie poddane praktyce uważności. Wywiad w parach na temat trzech najważniejszych wartości, był świetną okazją do bliższego poznania swoich rówieśników, budowania dobrych relacji oraz treningu koncentracji i zapamiętywania. Jedną ze skutecznych metod uporządkowania myśli, wprowadzoną na lekcji, było metaforyczne umiejscowienie ich na przepływających chmurach na niebie. Kolejnym zadaniem dla uczniów było uważne wypełnienie sketchnotki związanej z podsumowaniem roku szkolnego - spełnionych marzeń, ważnymi dla nich wydarzeniami, doświadczeniami i osobami, tym co było dla najtrudniejsze uczniów, z czego są dumni i za czym będą tęsknić, najmilszymi wspomnieniami i trzema słowami kojarzącymi się z minionym rokiem szkolnym. Ważnym aspektem zajęć był również trening technik oddychania, regulujących oddech, pomagających w koncentracji – oddychanie balonowe oraz kubełkowe. Pierwsze z nim wykorzystujące balon trzymany na brzuchu, lub wyobrażenie go sobie, pomaga we właściwym oddychaniu i przeponowym, drugie pomagające w koncentracji i uspokojeniu emocji, polegające na oddychaniu licząc do czterech, podczas każdego etapu cyklu: wdechu, wstrzymania, wydechu i ponownego wstrzymania. Pracą domową dla chętnych była praca z kolejną rysnotką dla podejmujących wyzwanie spędzenia uważnych wakacji.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 13
W drugim tygodniu czerwca 2025 roku nauczyciel wychowania fizycznego ukończył kurs metodyczny „CLIL for Physical Education Teachers” – Content and Language Integrated Learning zorganizowany przez Europass Teacher Academy. W pięknych sceneriach miasteczka San Cristóbal na Teneryfie, w międzynarodowej grupie w-fistów i trenerów z Włoch, Holandii, nie tylko poznał słownictwo i zwroty w języku angielskim dotyczące prowadzenia i organizacji zajęć na poszczególnych etapach, lecz również zgłębił ciekawe i praktyczne metody prowadzenia zajęć takie jak: Flipped Classroom, Project Based Learning, problematykę prowadzenia zajęć indywidualnych, w parach, grupach i zespołowych, metody oceniania i ewaluacji, gier integrujących uczniów, współpracy i współzawodnictwa, mikronauczania i zagadnienia błędów jako integralnego etapu rozwoju. Uczestnicy kursu nie tylko wzbogacili swój warsztat pracy realizując założenia kursu lecz także mieli świetną okazję do wymiany dobrych praktyk i doświadczeń, nadających się do zaadoptowania w ich miejscu pracy.
Mobilność zagraniczna to również świetna okazja do poznania kultury, tradycji , kuchni i zwyczajów odwiedzanego kraju, regionu, miasta, niezapomnianych przeżyć i doświadczeń oraz wewnętrznego rozwoju. Wspaniała okazja do nawiązania nowych kontaktów zagranicznych. Prawdziwym wyzwaniem podczas kursu było poprowadzenie zajęć dla pozostałych uczestników, związanych z kultura i tradycją kraju uczestnika. Nasz nauczyciel przeprowadził wyjątkową lekcję z nauką poloneza – tradycyjnego, eleganckiego tańca, który jest jednym z symboli polskiej kultury. Celem zajęć było nie tylko nauczenie uczestników kursu podstawowych kroków, ale także wprowadzenie ich w historię tego tańca oraz znaczenie w kontekście polskich tradycji.
Udział w szkoleniu odbył się w ramach realizacji przedsięwzięcia „Razem dla lepszego jutra”, realizowanego w ramach projektu "Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 43
26 czerwca w Centrum Usług Społecznych w Strzyżowicach odbyła się akademia, jakiej jeszcze nie było! Zamiast tradycyjnych przemówień – Kermit, zamiast ciszy na sali – wybuchy śmiechu. Uczniowie i nauczyciele wystąpili w wyjątkowym spektaklu pt. „Muppetowy koniec roku”, który był pełen kolorów, piosenek, żartów i szkolnych cytatów, które powinny trafić do podręczników… ale raczej tych z humorem 😉.
Statler i Waldorf z loży nie szczędzili komentarzy, a uczniowie podczas pokazów udowodnili, że talentu im nie brakuje. Śpiewaliśmy „Mahna Mahna”, śmialiśmy się do łez i pożegnaliśmy rok szkolny z uśmiechem od ucha do ucha.
💚 Wielkie brawa dla wszystkich aktorów – tych małych i tych większych!
📚 A teraz... czas na wakacje! Bo – jak powiedział Kermit – „wakacje są jak sprawdziany bez ocen – lepiej je dobrze przeżyć!” 🏖️
Do zobaczenia we wrześniu! 🐸🎶
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 29
W minionym tygodniu uczniowie klasy 2b wzięli udział w zajęciach plenerowych, prowadzonych przez nauczyciela, który niedawno uczestniczył w zagranicznym kursie poświęconym edukacji outdoorowej. Nowe pomysły i metody aktywizujące, poznane podczas szkolenia, z powodzeniem zostały wdrożone w praktyce. Zajęcia rozpoczęły się od zabaw integracyjnych – każde dziecko przedstawiało się, dodając do imienia wybrany gest, który pozostali uczestnicy powtarzali. Ćwiczenie to szybko wprowadziło miłą, swobodną atmosferę. Nie zabrakło również klasyki – gra w „głuchy telefon” dostarczyła mnóstwo śmiechu. Kreatywną aktywnością okazało się rysowanie na plecach – dzieci odgadywały, co rysuje druga osoba, rozwijając przy tym zmysł dotyku i wyobraźnię. Tego typu aktywności to nie tylko zabawa – to także rozwijanie kreatywności, współpracy, komunikacji i uważności.
Zajęcia obserwowali inni nauczyciele oraz specjaliści ZSP nr 2 w Sarnowie. Zostały przeprowadzone w ramach dzielenia się wiedzą i doświadczeniem uczestnika szkolenia "Wszyscy jesteśmy wyjątkowi: integracja i wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami" w ramach przedsięwzięcia "Razem dla lepszego jutra" w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, który współfinansowano ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus +.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 49
Podczas zajęć logopedycznych wykorzystujemy różne metody, nie tylko związane z ćwiczeniem aparatu mowy. Uczniowie uczą się współpracy, komunikacji alternatywnej, doskonalą koordynację ruchową. Podczas zajęć otwartych, które odbyły się 23 czerwca, uczniowie wraz z nauczycielami starali się zbudować wieżę z papieru, udzielając sobie podpowiedzi w sposób pozawerbalny. Zadanie okazało się dosyć wymagające, jednak wieża w końcu stanęła:)
Zajęcia obserwowali inni nauczyciele oraz specjaliści ZSP nr 2 w Sarnowie. Zostały przeprowadzone w ramach dzielenia się wiedzą i doświadczeniem uczestnika szkolenia "Wszyscy jesteśmy wyjątkowi: integracja i wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami" w ramach przedsięwzięcia "Razem dla lepszego jutra" w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, który współfinansowano ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus +.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 47
Podczas zajęć w dniu 24.06.25 r. dzieci z kl. IIa uczyły się jak dbać o swój spokój, ciało i emocje.Poznały proste techniki relaksacyjne oraz ćwiczenia uważności i oddechu. W parach ćwiczyli delikatny dotyk i współpracę poprzez masażyki dziecięce. Uczyły się także kontrolowanego, spokojnego oddechu za pomocą piórek i waty. Podczas zabawy w ,,głuchy telefon” doskonaliły umiejętność słuchania i cichego przekazywania informacji. Zajęcia zakończyły się relaksacyjną muzyką z odgłosami natury, co pomogło dzieciom się wyciszyć i zregenerować.
Dzięki tym aktywnościom dzieci:
– ćwiczyły koncentrację i uważność,
- wzmacniały świadomość oddechu,
- rozwijały empatię i współpracę z rówieśnikami,
- uczyły się odpoczywać i dbać o swój wewnętrzny spokój,
- rozwijały wyobraźnię poprzez pracę plastyczne.
Zajęcia pokazowe obserwowali inni nauczyciele oraz specjaliści ZSP nr 2 w Sarnowie. Zostały przeprowadzone w ramach dzielenia się wiedzą uczestnika wizyty job shadowing w Colegio Teresiano del Pilar w Hiszapnii w ramach przedsięwzięcia "Razem dla lepszego jutra" w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, który współfinansowano ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus +.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 46
W dniu 18.06.2025 podczas zajęć rewalidacyjnych dzieci z klasy drugiej uczyły się, czym jest uważność (mindfulness) i jak pomaga ona w koncentracji, relaksie oraz lepszym radzeniu sobie ze stresem. Zajęcia miały na celu rozwijanie świadomości ciała, emocji oraz budowaniu empatii i współpracy w grupie. Zajęcia przebiegały w spokojnej atmosferze i zostały dobrze przyjęte przez dzieci, które chętnie uczestniczyły w proponowanych aktywnościach.
Zajęcia pokazowe obserwowali inni nauczyciele oraz specjaliści ZSP nr 2 w Sarnowie. Zostały przeprowadzone w ramach dzielenia się wiedzą uczestnika szkolenia "Wszyscy jesteśmy wyjątkowi: integracja i wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami" w ramach przedsięwzięcia "Razem dla lepszego jutra" w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, który współfinansowano ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus +.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 46
Aktywny udział w Dniu Pustej Klasy wbogacił warsztat pracy nauczyciela o nowe inspiracje i pomysły! Wywołał radość i uśmiechy na twarzach uczniów. Nasze zaangażowanie zostało docenione również przez organizatorów akcji. Szkoła otrzymała certyfikat za udział w jubileuszowej 10. edycji międzynarodowego święta edukacji w naturze.
Udział w Dniu Pustej Klasy odbył się w ramach realizacji przedsięwzięcia „Razem dla lepszego jutra”, realizowanego w ramach projektu "Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: aktualnosci
- Odsłon: 45
W ostatnich tygodniach roku szkolnego uczniowie klasy 1a i 2a uczestniczyli w projekcie czytelniczym "Czytamy rodzinne historie". Projekt oparty był na książce autorstwa Justyny Bednarek, pt. "Wnuczka antykwariusza". Celem projektu było rozwijanie zainteresowania czytelnictwem wśród uczniów oraz budowanie więzi rodzinnych. Każda klasa realizowała cztery z dwunastu zaproponowanych scenariuszy. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w proponowanych aktywnościach i uważnie słuchali czytanych historii. Dzieci wykonały m.in. zielniki, stare aparaty telefoniczne i własne drzewa genealogiczne.